Skip to main content

Campagne in de spotlights: Irixs

Toen IT-consultancybedrijf Irixs fuseerde groeide niet alleen het bedrijf, maar ook de behoefte aan nieuwe collega’s. Sinds de start van hun samenwerking met Pro Contact heeft het bedrijf met diverse wervingstactieken al meerdere successen geboekt, vertelt Michelle Rodijk, Kwartiermaker HRD bij Irixs.

Hoe is de samenwerking tot nu toe verlopen?

Soepel! We werken echt nauw samen met elkaar en de sfeer is altijd goed. Er is wekelijks een contactmoment, waarin de pragmatische aanpak die we allebei hebben goed naar voren komt. We kijken naar de resultaten en passen de strategie aan wanneer dat nodig is. Zowel Pro Contact als Irixs zet graag dat extra stapje. We doen het echt samen.

Welke profielen zochten jullie?

We werken al een tijdje samen, dus hebben al verschillende campagnes uitgezet. We startten met een zoektocht naar een senior projectmanager voor onze locatie in het zuiden van het land, als een soort pilot. Toen we zagen welke resultaten daaruit kwamen, besloten we ook een campagne voor salestalenten op junior, medior en senior niveau te starten. Op het moment draaien we een campagne om trainees te werven voor ons traineeship business consultancy.

Welke stappen ondernamen jullie vóór de samenwerking met Pro Contact?

Voordat we besloten samen te werken met Pro Contact, vulden we vacatures voornamelijk in via ons eigen netwerk. Ook werkten we met diverse losse recruitmentbureaus samen. Voor trainees maakten we gebruik van een extern bureau, maar dit bracht aanzienlijke kosten met zich mee.

Door de fusie en overname van een softwarebedrijf ondergingen we een aanzienlijke groeispurt. Door de groei van onze organisatie kreeg onze HR-afdeling meer structuur. Een van de strategische beslissingen die we namen, was om meer controle te krijgen over ons wervingsproces door een deel van de werving en selectie intern te houden. Om deze reden kozen we ervoor om een samenwerking aan te gaan met Pro Contact. Deze samenwerking stelt ons in staat om meer grip te krijgen op onze werving, vooral voor de profielen die we in grotere aantallen nodig hebben.

Welke tactieken hebben jullie ingezet?

We begonnen met RPO, waarbij Pro Contact via online advertenties en actieve search via LinkedIn op zoek ging naar projectmanagers. Voor dit profiel werkte vooral het searchen op LinkedIn heel goed. Toen hebben we de werken-bij website in elkaar gezet. Die is heel mooi geworden, vind ik! Voor de salestalenten schakelden we over op een Facebook en Instagram campagne; dat paste beter bij deze doelgroep dan LinkedIn. Searchen op LinkedIn bleek echter nog wel heel effectief. Er zijn ook SEO-proof vacatureteksten geschreven voor op de werken-bij pagina, die we blijven analyseren en optimaliseren.

Welke resultaten zijn hier uitgekomen?

Binnen 6 weken vonden we een projectmanager voor onze vestiging in het zuiden. We worven 6 trainees en 3 sales medewerkers; een junior, een medior en een senior. Voor het traineeship dat start in mei hebben we al 2 kandidaten gevonden!

Bekijk samen met Martijn de mogelijkheden

Wil je ontdekken wat het RPO-model voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op!

Direct contact

Meer weten?

Download de whitepaper

Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

    Meer weten?

    Download de RPO whitepaper

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Want to know more?

      Download the whitepaper

      Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!