Skip to main content

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1 ALGEMEEN

1.1 Deze algemene voorwaarden van Pro Contact B.V., hierna: ‘Algemene Voorwaarden’, zijn van toepassing op alle door Pro Contact B.V., hierna: “Pro Contact” uitgebrachte offertes en op alle door haar gesloten overeenkomsten waarbij zij diensten verricht of werkzaamheden uitvoert.

1.2 Eventuele algemene voorwaarden van de wederpartij, hierna: “Opdrachtgever” of afwijkingen op de Algemene Voorwaarden zijn slechts van toepassing indien dit uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen.

1.3 Alle door Pro Contact op welke manier dan ook verstrekte offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders is aangegeven.

1.4 Prijzen zijn in euro en exclusief omzetbelasting (BTW) en exclusief reiskosten à EUR 0,49 per kilometer, tenzij anders is aangegeven.

1.5 Abonnementen worden geoffreerd en aangegaan in periodes van 4 weken (niet maanden).

 

ARTIKEL 2 FACTURERING EN BETALINGEN

2.1 Pro Contact factureert per 4 weken (niet per maand).

2.2 Abonnementen en/of uren worden achteraf gefactureerd. Eenmalige producten (zoals websites, foto- en videoproducten) worden 50% vooraf gefactureerd en 50% bij oplevering.

2.3 Pro Contact behoudt zich het recht voor om (in afwijking van art. 2.2) vooraf te factureren of zekerheid te verlangen, bijvoorbeeld in geval van een lage kredietwaardigheid van Opdrachtgever.

2.4 Betaling dient binnen 14 dagen na factuurdatum te gebeuren op het in de factuur vermelde bankrekeningnummer.

2.5 De datum van betaling is de datum waarop het verschuldigde bedrag is bijgeschreven op de bankrekening van Pro Contact. Het is Opdrachtgever niet toegestaan betaling uit te stellen of een beroep te doen op verrekening wegens (vermeende) tegenvorderingen van Opdrachtgever.

2.6 Indien de betalingstermijn als bedoeld in het eerste lid van dit artikel wordt overschreden, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is Opdrachtgever zonder nadere aankondiging, over de openstaande factuur/facturen een samengestelde rente van 1% per maand verschuldigd aan Pro Contact. Opdrachtgever is in dat geval bovendien een vergoeding verschuldigd voor de kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, ter hoogte van 15% van de onbetaald gelaten factuur/facturen.

2.7 Door Pro Contact te maken gerechtelijke kosten komen voor rekening van Opdrachtgever. De gerechtelijke kosten bestaan uit alle kosten van rechts- en procesbijstand tijdens een gerechtelijke procedure gemaakt, ook voor zover deze kosten het liquidatietarief te boven gaan.

 

ARTIKEL 3 UITVOERING OVEREENKOMST

3.1 Pro Contact zal zich naar beste vermogen inspannen haar diensten met zorg uit te voeren, overeenkomstig de met Opdrachtgever schriftelijk vastgelegde afspraken. Alle diensten van Pro Contact worden uitgevoerd als overeenkomst van opdracht zoals bedoeld in artikel 7:400 BW op basis van een inspanningsverbintenis (en geen resultaatsverbintenis). Dat wil onder meer zeggen dat Pro Contact niet gehouden kan worden aan of verantwoordelijk/aansprakelijk kan zijn voor een specifiek resultaat of uitkomst (zoals het aantal kandidaten).

3.2 De overeenkomst (en dus facturatie) vangt aan op de dag van de opstartsessie. Vertraging ontstaan door toedoen van de Opdrachtgever, bijvoorbeeld door het niet (tijdig) medewerking verlenen of benodigde gegevens aanleveren, verandert dit niet en is de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever (met dien verstande dat ook dan de betalingsplicht van de volledige overeenkomst op Opdrachtgever blijft rusten). In geval van vertraging door toedoen van Opdrachtgever heeft Pro Contact het recht (maar niet de plicht) de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.

3.3 De termijnen voor het verrichten van een dienst danwel het uitvoeren van werkzaamheden zijn niet fataal. Indien Pro Contact niet (tijdig) heeft gepresteerd, dient zij schriftelijk in gebreke te worden gesteld en een termijn van 30 dagen te worden gegund om haar verplichtingen alsnog na te komen. Alleen als Pro Contact ook na die aanvullende termijn van 30 dagen haar verplichtingen niet nakomt, is zij in verzuim en kan er mogelijk sprake zijn van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst door Pro Contact.

3.4 Pro Contact werkt op basis van exclusiviteit, dat wil zeggen dat er gedurende de samenwerking met Pro Contact geen andere organisaties mogen worden ingezet voor vergelijkbare dienstverlening (zoals het invullen van vacatures).

3.5 Pro Contact heeft het recht om (een deel van) de overeengekomen diensten te laten uitvoeren door een van haar groepsmaatschappijen of door derden.

 

ARTIKEL 4 KLACHTEN

4.1 Indien Opdrachtgever een klacht heeft, dient zij deze onmiddellijk schriftelijk in te dienen bij Pro Contact. Art. 3.3 blijft van overeenkomstige toepassing.

4.2 Een aanspraak van Opdrachtgever tegen Pro Contact vervalt, indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd is ingediend bij Pro Contact binnen één maand nadat de Opdrachtgever bekend was, of redelijkerwijze kon zijn, met de feiten waarop hij zijn aanspraak baseert.

4.3 Klachten over enige factuur van Pro Contact moeten binnen 7 kalenderdagen na de dag van verzending van de factuur schriftelijk bij Pro Contact zijn ingediend (‘reclameren’). De bewijslast dat een klacht tijdig is ingediend rust op Opdrachtgever. Na de termijn van 7 kalenderdagen worden klachten niet meer in behandeling genomen en staat de verschuldigdheid van de factuur onherroepelijk vast.

4.4 Een klacht doet niet af aan de betalingsverplichting van Opdrachtgever.

4.5 Indien buiten de in dit artikel omschreven gevallen door Pro Contact aan een klacht (toch) aandacht wordt geschonken, geschiedt dit geheel onverplicht en kan Opdrachtgever hieraan geen rechten ontlenen.

 

ARTIKEL 5 AANSPRAKELIJKHEID

5.1 Pro Contact kan alleen aansprakelijk zijn voor directe schade die voortvloeit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst.

5.2 Pro Contact is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals omzetverlies, gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsstagnatie of schade aan derden.

5.3 Indien aansprakelijkheid van Pro Contact voor directe schade is vastgesteld, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag van de door Opdrachtgever daadwerkelijk geleden schade met als maximum het factuurbedrag van het gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.4 In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegen Pro Contact, één jaar na ontstaan van de vordering.

5.5 De in deze Algemene Voorwaarden opgenomen​ aansprakelijkheidsbeperkingen zijn niet van toepassing indien schade opzettelijk is veroorzaakt of het gevolg is van bewuste roekeloosheid van Pro Contact of haar bestuurder(s).

 

ARTIKEL 6 TIJDSDUUR EN OPZEGGING

6.1 ​Bepaalde tijd. Een overeenkomst of verlenging voor bepaalde tijd kan door Opdrachtgever niet tussentijds opgezegd of gepauzeerd worden.

6.2​ Bepaalde tijd. Aanzegging van de overeenkomst voor bepaalde tijd dient uiterlijk twee weken voor afloop van de overeenkomst schriftelijk te gebeuren. Zonder schriftelijke aanzegging wordt na afloop van de contractstermijn de samenwerking automatisch en stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

6.3 ​Onbepaalde tijd. Een overeenkomst of verlenging voor onbepaalde tijd kan door Opdrachtgever opgezegd of gepauzeerd worden met inachtneming van één kalendermaand schriftelijke aanzegtermijn.

6.4 ​4 weken/los product. Een overeenkomst van 4 weken of voor een los product (niet zijnde een abonnement, zoals een website), kan niet tussentijds worden opgezegd en – in afwijking van art. 6.2 – eindigt automatisch.

6.5​ Indien de behoefte van Opdrachtgever is veranderd maar bijvoorbeeld opzegging (nog) niet mogelijk is of gedurende de aanzegtermijn (zowel bij bepaalde tijd als onbepaalde tijd overeenkomsten) zijn er de volgende twee opties: 1) overeengekomen uren kunnen in overleg op een andere expertise of dienst worden ingezet gedurende de samenwerkingsperiode; 2) de facturen worden doorbetaald, maar uren worden niet gemaakt en opgespaard als tegoed, welk tegoed binnen een jaar alsnog kan worden ingezet.

 

ARTIKEL 7 OPSCHORTING EN ONTBINDING

7.1 Pro Contact heeft het recht nakoming van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, onverminderd haar recht schadevergoeding te vorderen, indien beslag wordt gelegd op goederen van Opdrachtgever, aan Opdrachtgever surseance van betaling wordt verleend dan wel Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard alsmede indien Opdrachtgever toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, danwel indien Pro Contact kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven te vrezen dat Opdrachtgever haar verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

7.2 Voorts is Pro Contact bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien er omstandigheden van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Pro Contact kan worden gevergd.

7.3 Indien zich een van de in het eerste twee leden van dit artikel genoemde voorvallen voordoet, zal er geen verplichting aan de zijde van Pro Contact zijn tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling en zullen alle vorderingen van Pro Contact jegens Opdrachtgever uit welke hoofde dan ook onmiddellijk opeisbaar worden.

 

ARTIKEL 8 INTELLECTUEEL EIGENDOM

8.1 ​De (intellectuele) eigendom van alle door Opdrachtgever aangeleverde bestanden, klant- en marktgegevens en alle andere bedrijfsunieke vertrouwelijke gegevens berust bij Opdrachtgever.

 

ARTIKEL 9 NIET-OVERNAMEBEDING

9.1 ​Opdrachtgever zal gedurende de looptijd van de overeenkomst alsmede twee jaar na beëindiging daarvan, op generlei wijze, behoudens dan na schriftelijke toestemming van Pro Contact, medewerkers van Pro Contact in dienst nemen dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken

9.2 ​Opdrachtgever is van rechtswege in verzuim door de enkele overtreding van het in lid 1 van dit artikel bepaalde en zal aan Pro Contact in dat geval een direct opeisbare boete verbeuren van € 50.000,- per overtreding onverminderd het recht van Pro Contact schadevergoeding van Opdrachtgever te vorderen.

 

ARTIKEL 10 VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

10.1​ Voor zover in het kader van het verrichten van de diensten Persoonsgegevens worden verwerkt, zullen deze Persoonsgegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze worden verwerkt overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

10.2 ​Categorieën persoonsgegevens kunnen zijn: NAW, geslacht, e-mailadres, telefoonnummer, CV, motivatie, functieomschrijving, situatie, behoefte, personeelsdossier.

10.3 ​Opdrachtgever is eigenaar van de Persoonsgegevens die verwerkt worden en is ‘Verwerkingsverantwoordelijke’ als bedoeld in de AVG. Pro Contact verwerkt de Persoonsgegevens in opdracht van Opdrachtgever en is daarmee ‘Verwerker’ als bedoeld in de AVG.

10.4​ De verantwoordelijkheid voor de te verwerken Persoonsgegevens blijft bij Opdrachtgever.

10.5​ Pro Contact volgt de schriftelijke instructies van Opdrachtgever bij de verwerking van de Persoonsgegevens op en zal deze niet voor andere doeleinden verwerken dan voor het doel waarvoor de Persoonsgegevens zijn verstrekt/bekend zijn geworden, dan wel door Opdrachtgever wordt geïnstrueerd.

10.6​ Technische en organisatorische maatregelen zullen worden getroffen om de Persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking. Pro Contact zal Opdrachtgever op verzoek schriftelijke informatie verstrekken met betrekking tot de beveiliging van de Persoonsgegevens.

10.7​ Pro Contact is gehouden tot geheimhouding van de Persoonsgegevens, behoudens als en voor zover een wettelijk voorschrift haar verplicht tot openbaarmaking, deze openbaarmaking noodzakelijk is voor de te verlenen diensten, dan wel de openbaarmaking in opdracht van Opdrachtgever geschiedt.

10.8 ​Pro Contact is gerechtigd voor de uitvoering van haar werkzaamheden in dit kader sub-verwerkers in te schakelen, die aan dezelfde voorwaarden worden gehouden wat betreft verwerking als Pro Contact zelf.

10.9​ Pro Contact zal een (vermoedelijk) datalek na constatering daarvan binnen 48 uur melden aan Opdrachtgever.

10.10​ Pro Contact zal de Persoonsgegevens niet langer verwerken en bewaren dan overeenkomstig de (wettelijke) bewaartermijnen.

 

ARTIKEL 11 PRIVACY STATEMENT

11.1 ​Het privacy statement van Pro Contact staat vermeld op de website (https://www.pro-contact.nl/privacy-statement/).

 

ARTIKEL 12 GEHEIMHOUDING

12.1 ​Partijen zijn verplicht tot geheimhouding jegens derden van alle informatie van vertrouwelijke aard die zijn verkregen van de andere partij, tijdens en gedurende 2 jaar na afloop van de overeenkomst.

12.2 ​Partijen zijn jegens elkaar aansprakelijk voor de schade die wordt geleden ten gevolge van niet nakoming van de verplichtingen omschreven in lid 1 van dit artikel.

 

ARTIKEL 13 TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER

13.1 Op alle offertes en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13.2 ​De rechtbank Amsterdam is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Pro Contact het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.

Meer weten?

Download de whitepaper

Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

    Waar mogen we de whitepaper naar toe sturen?

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Meer weten?

      Download de RPO whitepaper

      Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

        Want to know more?

        Download the whitepaper

        Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!