Skip to main content

Een picture perfect website: de do’s en don’ts van visuele content

Wist je dat visuele content enorm veel invloed kan hebben op de conversie op je bedrijfswebsite? Mooie beelden zorgen ervoor dat informatie beter wordt onthouden. Daarnaast worden ze altijd bekeken, in tegenstelling tot de tekst op een pagina, die vaak overgeslagen wordt. Ook kan slim beeldgebruik helpen bij het SEO-proof maken van je webpagina. Benieuwd geworden? Met deze tips maak je jouw bedrijfswebsite in no time picture perfect. 

 

De do’s: met deze beeldige stappen behaal jij resultaat

Relevante visuele content kan veel nieuwe klanten of collega’s opleveren. Echt waar!  

 

Nieuwe klanten werven met slimme visuele content

Verkoop je een dienst of product? Een scherpe foto kan in een klap duidelijk maken wat jouw organisatie inhoudt, en kan dus helpen wanneer je klanten werven wil. Voor een bezoeker van jouw bedrijfswebsite reflecteert de kwaliteit van de foto vaak de kwaliteit van je werk. Zorg daarom altijd dat je foto’s er professioneel uitzien. 

Hulp bij nieuw personeel werven via je bedrijfswebsite

Wil je personeel werven, dan kunnen foto’s van je huidige werknemers hartstikke waardevol zijn. Foto’s van gezellige momenten of andere foto’s die een duidelijk, aantrekkelijk beeld van de werkvloer geven zijn altijd een goed idee. Zo krijgen toekomstige werknemers een leuk beeld van hun nieuwe team. Zorg dat er geen sprake is van een rommelige achtergrond, maar laat de foto’s wel realistisch overkomen. Geen enkele werkgever is perfect!  

Vacaturevideo’s

Een vacaturevideo op je landingspagina kan ontzettend veel effect hebben! Vaak geeft het de kandidaat net dat extra zetje om te solliciteren. Zo wordt personeel werven nét wat makkelijker. 

De don’ts: dit type visuele content wil je vermijden

Sommige beelden hebben juist een averechts effect. Pas daarom op voor:

 

Stockfoto’s en foto’s van Google Image Search

Wie zich wel eens in SEO verdiept, weet dat stockfoto’s niet de beste keuze zijn voor je ranking. Het is namelijk geen originele content. Daarnaast kan dit type visuele content er nep uitzien, en laten de foto’s je bedrijfswebsite soms zelfs onbetrouwbaar ogen. Want zeg nou zelf: ze zijn vaak gemakkelijk te spotten. Beelden van Google Image Search afplukken is een nóg grotere no-no: hiervoor mag je grote boetes verwachten! 

Foto’s van slechte kwaliteit

Visuele content van slechte kwaliteit is onaantrekkelijk voor de bezoeker én voor Google. Hoe scherper de foto hoe beter, dus. En daar hoef je geen duizenden euro’s in te steken: met een redelijk nieuwe smartphone kan je vaak al prima foto’s maken. Maak dus eens wat tijd vrij om mooie plaatjes te schieten; wedden dat het effect heeft? 

Verouderde foto’s op je bedrijfswebsite

Net als bij de rest van je website is het ook bij visuele content essentieel dat het up-to-date is. Je hoeft ze niet elke week te vernieuwen, misschien niet eens elk jaar. Maar let er wel op dat foto’s van oud-medewerkers op tijd vervangen worden en dat het kantoor er op beeld net zo uitziet als in het echt. Daarnaast zullen zowel Google als bezoekers van je bedrijfswebsite het waarderen dat je tijd en moeite in je website blijft steken! 

Bekijk samen met Martijn de mogelijkheden

Wil je ontdekken wat het RPO-model voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op!

Plan een gratis gesprek

[addtoany]

Meer weten?

Download de whitepaper

Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

    Meer weten?

    Download de RPO whitepaper

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Want to know more?

      Download the whitepaper

      Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!