Campagne in de spotlights: E.T.B. Willem Bos
Samenvatting
Samenvatting van deze klantcase

Zelf adverteren op Facebook, een vacature in een lokaal krantje plaatsen, aankloppen bij reguliere werving- en selectiebureaus… E.T.B. Willem Bos heeft het allemaal uitgeprobeerd.
Toen ze voor Pro Contact kozen kregen ze in een korte tijd 7 nieuwe collega’s erbij voor een scherpe prijs. Hoe? Door gericht te zoeken en af en toe iets nieuws te proberen.

William Bos – E.T.B Willem Bos
Uitdaging
Een wervingsmethode die goed is voor de portemonnee
E.T.B. Willem Bos heeft haar zoektocht naar nieuw personeel in het verleden al op verschillende manieren aangepakt. “We hebben wel eens zelf advertenties op Facebook gezet, en we hebben dit uitbesteed aan een andere partijen. Maar die content trok simpelweg niet genoeg kandidaten aan, en de mensen die er wel op reageerden waren meestal niet geschikt. Ook hebben we wel eens geadverteerd in een lokaal krantje, maar dat was een vrij prijzige optie die niet het resultaat opleverde waar we op hoopten. Dat vind ik mooi aan Pro Contact: hier betaal je geen fee. Bij reguliere werving- en selectiebureaus kan dat namelijk oplopen tot 20 of 25% van een brutojaarsalaris. Bij Pro Contact betaal je een vast bedrag, of je nou 2 of 10 mensen aanneemt. Wij hebben tot nu toe al 7 mensen kunnen aannemen.”
Oplossing
Afstrepen wat niet werkt
Op een gegeven moment besloot E.T.B. Willem Bos om de zoektocht naar monteurs anders aan te pakken. We zouden ons richten op zzp’ers: een groep mensen die het bedrijf veel voordelen kon bieden wanneer zij (terug) in loondienst zouden komen. “Al snel kwamen we erachter dat dit niet de juiste oplossing was. Een goede zzp’er heeft immers vaak zijn of haar eigen werk,” vertelt William. “Er kwamen veel reacties op de campagne, maar de kwaliteit van de kandidaten bleek niet van het niveau waar we naar op zoek waren. Uiteindelijk kom je daar alleen achter door het te testen, dus ik ben blij dat we dat gedaan hebben.”
Een topsamenwerking
Dit is nu echt een topsamenwerking. Ik heb fijn contact met mijn contactpersonen, die er alles voor doen om het onderste uit de kan de halen. Door elke week even kort met zijn drieën bij elkaar te komen is iedereen continu op de hoogte van de status van het project. Zo weten we waar we een tandje bij kunnen zetten en waar we wat meer op kunnen letten. Als we bijvoorbeeld merken dat we te vaak kandidaten binnenkrijgen met de verkeerde ervaring of uit een verkeerd gebied, weten we dat we aan de knoppen van de campagne moeten gaan draaien. Het is fijn om zo op de hoogte gehouden te worden.

DIENSTEN
Met deze diensten hielpen wij E.T.B. Willem Bos groeien
Benieuwd welke dienst voor jou zou kunnen werken?
Onze recruitment oplossingen
Andere cases in de bouw branche
476
Sollicitanten
17
Plaatsingen
€ 12,77
Cost per applicant
€ 2.494
Cost per hire
370
Sollicitanten
6
Plaatsingen
€ 9,13
Cost per applicant
€ 2.900
Cost per hire
284
Sollicitanten
43
Plaatsingen
€ 23,68
Cost per applicant
€ 3.000
Cost per hire