Hoewel de temperaturen het nog niet echt doen geloven is de zomer in Nederland toch echt van start gegaan. De zomermaanden lijken op de werkvloer een wat rustigere periode. De gedachte dat het daarom nu niet het juiste moment is voor het inzetten van een recruitment campagne omdat mensen niet komen solliciteren is dan ook veelvoorkomend. Maar, niks is minder waar. Dit is de periode waarin men veel vrije tijd heeft, tijd om na te denken: over werk, over nieuwe plannen, wat wil je eigenlijk nog meer of anders?
Solliciteren vanuit je strandstoel.

Als werkgever met openstaande vacatures is dit dus hét moment om op deze gedachten in te spelen. Zo bereik je ook de mensen die zich er nog niet van bewust waren misschien een overstap te willen maken en op jouw vacature willen solliciteren.

Daarnaast komt er in de zomer weer een nieuwe lichting talent op de arbeidsmarkt: de afgestudeerden. Tegenwoordig bevindt 99% van de jongeren zich op social media. De plek dus om deze doelgroep te bereiken.

Dus, wat moet je nu doen?

Met behulp van onze online recruitment strategie bereik je jouw ideale doelgroep op het juiste moment. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Bekijk het op deze pagina!