Skip to main content

Een succesvolle employer branding campagne voor AEB Amsterdam

  • Nieuwe websitebezoekers
  • Lage CPC

Samenvatting

Samenvatting van deze klantcase

Behoefte aan een duidelijk plan met betrekking tot hun arbeidsmarktcommunicatie. Pro Contact bracht relevante wervingstactieken, waaronder sourcing, branding en arbeidsmarktcommunicatie, onder één dak.

Bas den Bakker – AEB Amsterdam

Uitdaging

De uitdaging van de klant

De twee grote centrales van AEB staan continu aan. Daarom was AEB op zoek naar een hoop nieuwe collega’s. Helaas hadden ze niet genoeg kennis in huis om zelf met hun werving aan de slag te gaan, dus kocht het bedrijf losse campagnes in van externe bureaus. Het feit dat deze werkzaamheden verspreid werden over meerdere bureaus maakte het proces als geheel vaak onoverzichtelijk. Daarom zocht AEB een specialist met kennis van verschillende takken op het gebied van recruitment.

Oplossing

Hoe wij dit gedaan hebben voor Irixs

AEB koos verschillende opties, waaronder employer branding. De employer branding campagne leverde veel nieuwe websitebezoekers en online zichtbaarheid op, en in combinatie met nieuw beeldmateriaal, een job marketing campagne, interim recruitment en een nieuwe werken-bij website stond AEB al snel veel sterker in de markt als werkgever.

Werken-bij website

Wie vanuit de employer branding campagne doorklikte, kwam terecht op de gloednieuwe werken-bij website van AEB. Inclusief strakke vacatureteksten en aansprekend beeldmateriaal!

Foto- en videoshoot

Met een foto- en videoshoot brachten wij AEB en haar medewerkers mooi in beeld. Dit beeldmateriaal werd later gebruikt in zowel de campagnes als de werken-bij website.

RPO

Naast een succesvolle employer branding campagne draaiden we ook een job marketing campagne voor AEB. Het bedrijf koos ook voor interim recruitment: onze recruiters volgden de kandidaten uit deze campagnes dus op.

Resultaten

Wat heeft het opgeleverd?

De employer branding campagne bereikte 2.027.948 mensen en leidde tot 16.878 bezoekers op hun gloednieuwe werken-bij site. Dit alles voor een cost per click van maar € 0,29. Een krachtige combinatie, dus!

Bij AEB maakte een nieuwe werken-bij website het verschil.

Wil je weten wat het voor jou kan betekenen?

Download onze Whitepaper

Een cost per hire van

€ 3.200

3

nieuwe collega's

13

Sollicitanten in
2 maanden tijd

Een cost per applicant van

€ 76,95

DIENSTEN

Met deze diensten hielpen wij de klant groeien

Benieuwd welke dienst voor jou zou kunnen werken?

Neem contact op

RPO

Een innovatief en goedkoop alternatief voor traditionele recruitmentbureaus.

Interim recruitment

Searchen, screenen, plaatsen. De oplossing voor white collar vacatures.

Job Marketing

Jouw vacature precies laten zien waar je doelgroep zich bevindt.

Werken-bij website

De plek waar toekomstige collega’s jouw organisatie leren kennen.

Onze recruitment oplossingen

Andere cases in de industriële branche

231

Sollicitanten

12

Plaatsingen

€ 12,00

Cost per applicant

€ 2.800

Cost per hire

412

Sollicitanten

9

Plaatsingen

€ 4,83

Cost per applicant

€ 1.956

Cost per hire

85

Sollicitanten

4

Plaatsingen

€ 2,25

Cost per applicant

€ 2.462

Cost per hire

Klantcases

Honderden bedrijven gingen je voor.

Met behulp van het RPO-model hebben wij talloze organisaties succesvol geholpen met hun personeelswerving. Laat de cijfers en cases hieronder je overtuigen.

Blijf op de hoogte van het nieuws uit deze branche

    Meer weten?

    Download de whitepaper

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Meer weten?

      Download de RPO whitepaper

      Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

        Want to know more?

        Download the whitepaper

        Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!