Skip to main content

BeReal: geen filters, geen poespas, wel potentie

Ja hoor, er is weer een nieuw social mediakanaal! De insteek van BeReal staat recht tegenover die van bestaande populaire kanalen zoals Snapchat, TikTok en Instagram. Bij BeReal heb je geen tijd om van outfit te wisselen. Je hebt geen volgers, geen likes en geen filters. Verbloemen is dus verleden tijd; de BeReal app legt de focus op het echte leven! Wij vertellen je waarom je een oogje moet houden op deze nieuwe app.

Waar BeReal om draait

BeReal heeft ook overeenkomsten met bovengenoemde kanalen: ze delen bijvoorbeeld een jonge doelgroep en ook hier draait alles uiteindelijk om beelden. Maar daar houden de gelijkenissen op. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Snapchat, TikTok en Instagram bepaal jij niet wanneer je een foto maakt; de app bepaalt het voor je. Op een willekeurig moment van de dag krijg je een melding om een foto te maken en te delen. Je hebt 2 minuten de tijd om een foto met je voor- én achtercamera te maken. Zo krijg je een volledige view van wat je op dat moment aan het doen bent. Of je nou op de bank, in de trein, in de sportschool of op de wc zit.

Waarom deze aanpak?

Laten we eerlijk zijn: op Instagram post je alleen de leuke momenten in je leven. Is het slecht weer? Is de situatie allesbehalve interessant? Heb je een puist of een bad hair day? Bij de gebruikelijke kanalen wacht je meestal even voor je een foto van jezelf post, of bewerk je de foto tot ‘ie bijna onherkenbaar is. Bij de BeReal app kan dat niet: iedereen post een foto op een willekeurig moment, gekozen door de app. Je bent onvoorbereid, en de foto’s zijn dus niet perfect. Maar hey, ze zijn wel echt! Herkenbare, niet-perfecte momenten zijn verfrissend, leuker om naar te kijken en nodigen vaak zelfs uit tot een gesprek.

Adverteren op de BeReal app

Voor wie wil adverteren op social media kan dit lijken op een grote kans. Meer social media kanalen betekent over het algemeen namelijk meer advertentiemogelijkheden én meer potentiële kandidaten. Adverteren op BeReal kan helaas (nog) niet. Ook dit staat in het teken van anders-zijn-dan-andere-apps en de nadruk leggen op echtheid.

Wat zal de toekomst brengen?

Of de mogelijkheid tot adverteren nog komt? Wie weet. Wat wel zeker is, is dat BeReal zich net als andere apps zal blijven ontwikkelen door de jaren heen. Als het nu nog geen kans is, kan het dus zeker een kans worden voor een job marketing– of employer branding campagne. Houd je ogen dus open!

 

Benieuwd wat Pro Contact voor jouw bedrijf kan betekenen? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.


    Share