Skip to main content

Deals sluiten zonder kreeft en champagne

Er bestaan veel vooroordelen over projectontwikkelaars. Bijvoorbeeld dat alle vastgoeddeals worden beklonken tijdens zakendiners onder het genot van kreeft en champagne. Maar hoe komt zo’n overeenkomst tot stand nu restaurants gesloten zijn en we zoveel mogelijk thuis moeten werken? Social selling via LinkedIn is hier een goede oplossing voor, omdat projectontwikkelaars op deze laagdrempelige manier contact kunnen leggen met potentiële partners. De opdracht was vrij simpel: iedereen die bouwgrond wil verkopen is interessant. En niet veel later kwamen er digitale deals tot stand. Oftewel, ook in de conservatieve bouwwereld is LinkedIn de weg naar succes. Pro Contact heeft uit naam van KondorWessels Projecten contact gelegd met onder meer grote gemeenten en woningcorporaties. In deze case laten wij zien hoe de samenwerking uitmondde in een groot digitaal succes.

Social selling via LinkedIn

Wildlands in Emmen, Paleiskwartier Den Bosch en gebouw Bartok in Arnhem. Deze bekende projecten zijn slechts een greep uit het portfolio van ontwikkelaar KondorWessels Projecten (KWP). Met behulp van LinkedIn Sales Navigator hebben de sales specialisten van Pro Contact precies gedefinieerd welke personen de juiste gesprekspartner zijn voor KWP. Vergeet de netwerkevenementen waarbij je je met een badge door de menigte manoeuvreert. Deze contacten worden allemaal digitaal gelegd. En nog een groot voordeel, LinkedIn kent geen barrières.

Altijd al de Utrechtse wethouder willen spreken die nooit tijd heeft? Of de bestuurder van die ene grote corporatie in Amsterdam? Ook deze personen beheren hun LinkedIn account, wat betekent dat zij zelf bepalen of zij in gesprek willen met de directie van KWP. Door deze persoonlijke manier van benaderen, ontstaan de leukste en meest verrassende gesprekken. Gesprekken die niet direct gaan over een bepaald project, maar over het samen aanpakken van maatschappelijke vraagstukken op het gebied van woningbouw. De campagne resulteerde in 20 afspraken bij gemeenten en 15 bij woningcorporaties binnen drie maanden.

Contentkalender voor een heel jaar

Tegelijkertijd ontvouwt Pro Contact een contentstrategie voor KWP. Ontwikkelaars creëren prachtige projecten, maar zijn minder goed in het wereldkundig maken van hun werk. Een gemiste kans, want deze verdienen zeker een plek in de spotlights. Daarom heeft het creatieve team van Pro Contact diverse projecten van KWP vertaald naar content voor social media. Zo wordt er op wekelijkse basis een post gepland voor Instagram, Facebook en LinkedIn. De ene week staat een opgeleverd project centraal – een compleet nieuwe woonwijk in Maarssen – en de week erna besteedt Pro Contact aandacht aan innovaties die in samenwerking met moederconcern VolkerWessels worden ontwikkeld. MorgenWonen is zo’n voorbeeld: betaalbare woningen die in een paar dagen in elkaar worden gezet.

Het vernieuwende aan deze samenwerking is dat er content is ontwikkeld voor het hele jaar. Hierdoor ontstaat er rust en balans in de contentstrategie van KWP. En minstens net zo belangrijk, de via social selling gelegde connecties, zien via de contentkalender op wekelijkse basis waar KWP mee bezig is. Zo blijf je als organisatie continu op het netvlies van je relaties.

De ultieme combinatie tussen denken en doen

Juist de combinatie tussen gerichte salesactiviteiten via LinkedIn en organische content via Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter zorgen voor het juiste effect. Een connectie via LinkedIn is een connectie voor het leven. Door op sociale media continu content te delen, activeer je deze connecties steeds weer. Zo kan een connectie maanden, of zelfs jaren later nog uitgroeien tot een daadwerkelijke samenwerkingspartner. De impact van een campagne blijft permanent. Bovendien verandert de doelgroep waarmee KWP wil communiceren gedurende een ontwikkelproject. Bij de totstandkoming van een project richt het concern zich voornamelijk op B2B contacten: gemeentes, corporaties, bedrijven. Terwijl bij oplevering van de woningen, juist de wens bestaat om potentiële kopers en huurders aan te spreken. Dan is de cirkel ronden zijn de ogen weer gericht op nieuwe kansen, partners en bouwplannen.

Bekijk samen met Martijn de mogelijkheden

Wil je ontdekken wat het RPO-model voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op!

Plan een gratis gesprek

[addtoany]

Meer weten?

Download de whitepaper

Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

    Meer weten?

    Download de RPO whitepaper

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Want to know more?

      Download the whitepaper

      Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!