Skip to main content

Campagne in de spotlights: Centraal Boekhuis

Logistiek, handel én service: dat is Centraal Boekhuis (CB). Wie dit koninklijke bedrijf kent denkt misschien dat het hier alleen draait om boeken, maar binnen CB gebeurt er zoveel meer. Met circa 800 medewerkers heeft het bedrijf een unieke mix van magazijn, transport en ondersteunende diensten (HR, facility, recruitment en zelfs een uitgebreide IT-afdeling). Met zoveel verschillende teams kan het werven van nieuwe medewerkers een uitdaging zijn. Daarom schakelde CB zowel Spielwork als Pro Contact in. Hoe die samenwerking precies verliep? Dat vertelt Sharon Wolf, Recruitment Manager bij CB.

Samenvatting

Samenvatting van deze klantcase

Begin 2024 startte CB haar samenwerking met Spielwork. Vanaf dat moment hebben zij aantrekkelijke vacaturepagina’s opgezet voor het bedrijf. Voor de vacature van Logistiek Medewerker, bijvoorbeeld, waar Pro Contact ook een jobmarketingcampagne voor heeft opgezet. Hier kwamen in 4 maanden wel 40 nieuwe collega’s op binnen. “Maar liefst 32% van de sollicitaties kwam via de online campagne binnen,” vertelt Sharon. “Van alle aangenomen fulltime kandidaten was 15% afkomstig uit de campagne van Pro Contact, bij parttimers zelfs 35%. Dat is heel hoog.”

Sharon – CB

Uitdaging

Een laagdrempelige manier van werven

CB begon met een employer branding campagne. “Hiermee hebben we onszelf stevig in de markt gezet als werkgever,” aldus Sharon. “Later startten we met jobmarketing. We hebben diverse campagnes gedraaid, waaronder die voor de vacature van Logistiek Medewerker.” Een zeer succesvolle campagne, vertelt ze. “Aanvankelijk vond ik het spannend om de controle los te laten, maar ik vertrouwde op jullie expertise. En dat bleek het helemaal waard, want er kwamen veel sollicitanten op binnen. Het is mooi om te zien dat zo’n laagdrempelige manier van werven werkt bij deze doelgroep.”

Oplossing

De nieuwe focus van CB?
Het werven van IT’ers

IT-werkzaamheden met logistieke impact

De IT-afdeling van CB is groot. En dat is logisch, want vanuit die “cockpit” wordt aan knoppen gedraaid waar een groot proces mee wordt bediend. Daarom is het team van Sharon op zoek naar uitbreiding voor het IT-team van CB. “Daar wordt nu een campagne voor opgezet vanuit Pro Contact, met een employer branding-insteek. Hiermee willen we mensen vooral laten zien waarom het nu juist zo leuk en uitdagend is om IT’er te zijn bij CB. Hier bepaalt jouw werk als IT’er bijvoorbeeld hoe ons logistieke proces verloopt — die uitdaging en afwisseling is precies wat veel IT-professionals zoeken.”

DIENSTEN

Met deze diensten hielpen wij CB groeien

Benieuwd welke combinatie kan werken voor jouw organisatie?

Neem contact op
job-marketing-black

Jobmarketing

Jouw vacature precies laten zien waar je doelgroep zich bevindt.

employer-branding-black

Employer branding

Vertel de arbeidsmarkt het verhaal van jouw organisatie.

Onze recruitment oplossingen

Andere cases in de IT-sector

1389

Sollicitanten

5

Plaatsingen

€ 25,52

Cost per applicant

€ 5.200

Cost per hire

33

Sollicitanten

3

Plaatsingen

€ 117,79

Cost per applicant

€ 3000

Cost per hire

42

Sollicitanten

2

Plaatsingen

€ 93,83

Cost per applicant

€ 5.800

Cost per hire

Klantcases

Honderden bedrijven gingen je voor.

Met behulp van het RPO-model hebben wij talloze organisaties succesvol geholpen met hun personeelswerving. Laat de cijfers en cases hieronder je overtuigen.

Blijf op de hoogte van het nieuws uit deze branche

    Meer weten?

    Download de whitepaper

    Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

      Waar mogen we de whitepaper naar toe sturen?

      Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

        Meer weten?

        Download de RPO whitepaper

        Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper binnen no-time in je mailbox!

          Want to know more?

          Download the whitepaper

          Fill in your details and we'll deliver our white paper straight to your mailbox in no time!