4 nieuwe collega’s voor Metis IT
Samenvatting
Samenvatting van deze klantcase

Een employer branding campagne, contentkalender, nieuw foto- en videomateriaal… Metis IT is het bewijs dat het loont om tijd en energie te stoppen in je online aanwezigheid. Voor je wervingsinspanningen, én voor je branding.

Erwin Westein – Metis IT
(Weer) samenwerken
We zien Metis IT niet voor het eerst; in 2017 en 2018 werkte het bedrijf ook al samen met Pro Contact. “Dat was meer sales, telemarketing,” vertelt Erwin. “Ik ben altijd contact blijven houden met een van jullie collega’s, en toen ik mensen zocht wist ik dat jullie me hierbij konden helpen. Ik ben ook zeker te spreken over de samenwerking. Het is lekker professioneel, er wordt snel gereageerd, en de meetings zijn altijd goed voorbereid. De mensen waar ik mee samenwerk zijn gewoon echt goed in hun vak. Ze worden er blij van, het is hun passie. Dat is fijn om mee te werken.”
Het doel
Wat heeft het opgeleverd?
Het doel van Metis IT? 3 tot 4 mensen per jaar aannemen. Dat lijkt niet zoveel, maar werven in de IT-sector kan een flinke uitdaging zijn. Toch krijgt Erwin steeds meer sollicitanten binnen. “Ik zie steeds meer open sollicitaties; vooral op de junior functie waarvoor ik de vacature heb opengezet is veel afgekomen.” En dat doel van 4 nieuwe collega’s? Dat bereikten we samen in minder dan een jaar.
Metis IT in beeld
“De gedachte achter de foto- en videoshoot was tweeledig”, aldus Erwin. “Enerzijds wilden we ons nieuwe kantoor, inclusief collega’s, eens goed op beeld hebben. Ons foto- en videomateriaal was namelijk nog van ons oude pand, en bevatte collega’s die er niet meer werken.
“Daarnaast hebben we ook een boel nieuwe collega’s die er juist niet op staan; dat kan potentiële kandidaten in verwarring brengen. Ook brengen we een aantal nieuwe producten op de markt, en ook die moesten goed gefilmd en gefotografeerd worden. De shootdagen waren heel leuk en gezellig. We zijn heel erg benieuwd naar het eindresultaat!”
Een campagnestrategie die continu in beweging is
Het leuke aan de employer branding campagne van Metis IT? Het concept en de strategie staan niet in steen gebeiteld. In tegenstelling; wanneer Erwin en zijn team de campagne een andere richting op willen sturen, is dat mogelijk. En dat doen ze dan ook! “Het komende kwartaal gaan we de campagne iets omdraaien van employer branding naar meer sales-gedreven. We hebben laten zien wie we zijn, nu willen we laten zien wat we allemaal doen.”


Een ijzersterke recruitmentstrategie
De employer branding campagne van Metis IT draait nu op Facebook, Instagram en LinkedIn. “Mij lijkt het ook een goed idee om wat meer te adverteren op kanalen als Reddit; dat is namelijk precies waar onze doelgroep zich bevindt,” vindt Erwin.
“Het leukste zou zijn als iedereen dan via de vooraf bedachte funnel bij ons binnen zou komen: dat ze een advertentie zien, klikken, later weer een andere advertentie zien krijgen, en zo steeds meer interesse krijgen. Idealiter zouden ze dan uiteindelijk via de laatste advertentie solliciteren via een formulier. In de praktijk is het vaak wat wisselender. Mensen hebben ons vaak al wel eens gezien, en hebben al eens op de website gekeken. Dan kennen ons dus al wanneer ze dan via LinkedIn worden benaderd, en vinden ze zelf hun weg naar de werken-bij. Het gaat dus vaak wat meer organisch dan de mooie theoretische flow. Maar ik vind de integrale aanpak fijn: het stuk strategie gecombineerd met interim recruitment werkt goed.”
DIENSTEN
Met deze diensten hielpen wij de klant groeien
Benieuwd welke dienst voor jou zou kunnen werken?
Onze recruitment oplossingen
Andere mooie it-cases
1389
Sollicitanten
5
Plaatsingen
€ 25,52
Cost per applicant
€ 5.200
Cost per hire
33
Sollicitanten
3
Plaatsingen
€ 117,79
Cost per applicant
€ 3000
Cost per hire
42
Sollicitanten
2
Plaatsingen
€ 93,83
Cost per applicant
€ 5.800
Cost per hire