Campagne in de spotlights: Kargro Group
Samenvatting
Samenvatting van deze klantcase
Chauffeurs werven is in deze tijden zo makkelijk nog niet. Dat werd sales director Kees-Jan Riemersma en de andere directieleden binnen Kargro Group al snel duidelijk, wanneer ze hun vacatures deelden op hun werken-bij website en eigen socials. Toch vonden ze binnen 2 maanden meerdere chauffeurs via een succesvolle jobmarketingcampagne.
Kees-Jan Riemersma – Kargro Group
“Adverteren vanuit je eigen bedrijfsnaam, dat werkt het beste”
Kees-Jan en zijn team waren enthousiast over de manier van adverteren. “Jullie adverteren niet vanuit Pro Contact, maar direct vanuit Kargro Group en Lintire. Zo konden we de organisaties echt goed naar voren schuiven.” Nog iets moois? De advertenties zelf: “De advertenties hadden toch nét even een andere insteek en bewoording dan we normaliter zouden gebruiken. Dat verbaasde ons. Maar wat ons nog veel meer verbaasd heeft, is het aantal reacties dat we kregen. 95 aanmeldingen! We hebben nu in 2 maanden al 2 chauffeurs aan kunnen nemen. Dat is heel leuk.”
Er zijn genoeg vissen in de zee…
…dus gooi die hengel buiten je eigen vijver
“We bereikten vooral ons eigen netwerk”
“Zelf hadden we ook al aardig wat aandacht besteed aan onze werving, maar altijd via onze eigen kanalen en werken-bij website. Daar kregen we weinig tot geen reactie op, dus dat er iets moest gebeuren was voor iedereen duidelijk,” vertelt Kees-Jan. “Wat we later beseften, is dat je dan eigenlijk vooral je eigen netwerk bereikt, terwijl je juist de aandacht van de mensen daarbuiten wilt krijgen.”
DIENSTEN
Met deze diensten hielpen wij Kargro Group groeien
Benieuwd welke dienst voor jou zou kunnen werken?
Onze recruitment oplossingen
Andere mooie logistiek-cases
689
Sollicitanten
5
Plaatsingen
€ 8,92
Cost per applicant
€ 4.620
Cost per hire
4993
Sollicitanten
109
Plaatsingen
€ 7,03
Cost per applicant
€ 3.315,04
Cost per hire
155
Sollicitanten
3
Plaatsingen
€ 5,43
Cost per applicant
€ 2.242
Cost per hire